Hacettepe Üniversitesi bünyesindeki Erişkin Hastanesinde, Onkoloji Hastanesinde, İhsan Doğramacı Çocuk Hastanesinde 7 gün/24 saat çalışma esasına göre;
- Temizlik/dezenfeksiyon, sanitasyon, yardımcı hizmetler, yemek servisi konularında hizmet veren sürekli işçi grubunu denetleyen, kontrol eden ve personelinin eğitimlerini, yasal hak ve özlük işlemlerini takip eden,
- Erişkin Hastanesi kadrolu yardımcı hizmetli grubunu yöneten, aynı zamanda Hastaneler geneli için;
- Çamaşırhane hizmetlerini,
- Atık yönetimi hizmetlerini,
- Haşere mücadelesi süreçlerini yürüten Hastane Müdürlüğüdür.
Öncesinde “Ev İdaresi Koordinatörlüğü” olan adımız, kesintisiz hizmet planlamasının tek elden yürütülmesi amacıyla Erişkin Hastanesi kadrolu yardımcı hizmetli grubunun da Koordinatörlüğümüze bağlanmasıyla “Ev İdaresi Müdürlüğü” olarak Kasım 2012’de değiştirilmiştir.
2000 yılında Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri bünyesinde temizlik hizmeti alımına başlanmasıyla birlikte Türkiye’de ilk kez bir kurum bünyesinde Yüklenici Firma denetimi ve gözetimi yapması amacıyla Ev İdaresi Birimi kurulmuştur. Hacettepe Ev İdaresi Birimi uygulamalardaki başarısı ile zaman içerisinde diğer kurumlara örnek olmuş, Türkiye çapında birçok kurumda benzer birimler oluşturulmasına katkı sağlamıştır. 1 Nisan 2018 tarihinde ilgili KHK ile sürekli işçi kadrosuna geçen personelin sevk idaresine devam etmektedir.
Bugün Ev İdaresi Müdürlüğü tüm Hastanelerimizde yaklaşık 950 personelin çalıştığı sürekli işçi ve Erişkin Hastanesinde 150 kişilik kadrolu yardımcı hizmetli grubunu yönetmeye devam etmektedir.
Ø Hastaneler genelinde 7 gün 24 saat temizlik hizmetleri organizasyonu
Ø Hastaneler genelinde 7 gün 24 saat yardımcı hizmetlilerin sevk ve idaresi
Ø Hastaneler genelinde 7 gün 24 saat 3 ana öğün ve ara öğünlerde yemek servis hizmeti organizasyonu
Ø Erişkin Hastanesi kadrolu yardımcı hizmetli grubunun sevk ve idaresi
Ø Ev İdaresi Hizmetlerinde çalışan sürekli işçi grubunun her türlü denetimi ve kontrolü
Ø Çamaşırhane hizmetleri yönetimi ve ilgili firmanın her türlü denetimi ve kontrolü
Ø Atık yönetimi hizmetleri (Tüm Hastanelere hizmet veren “Çevre Birimi” çalışmalarımız çerçevesinde Tıbbi, Kimyasal, Geri Dönüşüm ve Evsel atıkların yerinde ayrıştırılması, toplanması, taşınması, depolanması ve uzaklaştırılması) ve ilgili firmaların her türlü denetimi ve kontrolü
Ø Haşere mücadelesi hizmetlerinin yürütülmesi ve ilgili firmanın her türlü denetimi ve kontrolü
Ø İş sağlığı ve güvenliği çalışmaları çerçevesinde bağışıklama, aşı ve yaralanma takipleri
Ø Enfeksiyon kontrol komiteleri ile dezenfeksiyonların planlanması ve takibi, hastane enfeksiyonu oranlarının azaltılması çalışmaları
Ø Kimyasal ve bakteriyolojik testler için depolardan ve musluklardan alınan su numunelerinin takibi (Tüm Hastanelere hizmet veren “Çevre Birimi” çalışmalarımız çerçevesinde)
Ø Dezenfektan, temizlik ve kimyasal malzemelerin bir bölümünün alımının planlaması, takibi, Hastaneler geneline dağıtımı
Ø Firmalara ait hak edişlerin oluşturulması, ilgili şartnamelerin hazırlanması ve ihalelere iştirak edilmesi
Ø Hukuk Müşavirliği ile koordineli çalışarak eski firma çalışanlarınca Üniversitemiz adına açılan davalara bilgi ve belge hazırlanması
Ø Temizlik, dezenfeksiyon, kimyasal atıklar, tehlikeli maddeler gibi konularda Yüklenici Firma ve hastane personelinin eğitimlerinin düzenlenmesi, hizmet içi ve oryantasyon eğitimlerinde görev alınması
Ø Stajyer öğrencilerinin staj koordinatörlüğü ve saha eğitimlerinin verilmesi
Ø İnşaat çalışmaları yapılan bölümlerde ilgili firmaların izolasyon uygulamalarının kontrolü ve takibi
Ø Hastaneler genelindeki aksaklık ve arızalarla ilgili tespitler yapmak ve ilgili Müdürlüklerle paylaşmak
Ø Dezenfektan ve temizlik malzemelerinin ara depolanmasını sağlayarak acil ihtiyaç durumunda 24 saat Hastanelerin acil ihtiyaçlarını karşılamak
Oğuz Keskin
Ev İdaresi Müdürü
Sadık Tekin
Müdür Yardımcısı
Serkan Pulathaneli
Müdür Yardımcısı